תוכניות שותפים הנקראות גם תוכניות חלוקת הכנסות או תשלום לפי לקוח נחשבות ללהיט החם של
עולם השיווק והפרסום האינטרנטי.
תוכניות השותפים מאפשרות לכל אחד לייצר הכנסות וליהנות מצמיחה משותפת של עסקים.
מהו שיווק באמצעות תוכניות שותפים (Affiliate marketing)?
תוכניות שותפים מתאימות בין סוחרים (מפרסמים) לבין מפיצים (חברים בתוכניות שותפים) כאשר הסוחרים משלמים עמלות למפיצים בעבור רכישת מוצר או שירות כלשהו של משתמש שהופנה ע"י המפיצים.
חברים רבים בתוכניות שותפים הינם בעלי ידע בטכניקות קידום אתרים, בייחוד בתחום פרסום בתשלום במנועי חיפוש (דוגמת Google AdWords).
פועל יוצא מן השימוש בתוכניות שותפים כאלו הוא למעשה הקטנת הסיכון בפרסום עבור סוחרים כך שהם משלמים בפועל על פרסום רק לאחר שכבר מכרו סחורה או שירות ולא לפני כן, כמקובל בעולם הפרסום.
גישה זו מאפשרת לסוחרים קטנים להשתמש ביכולת ההפצה של משתמשי הרשת שלהם הכישורים המתאימים להפיץ את המוצרים תוך הקטנת עלויות השיווק והפרסום של הסוחרים.
סטטיסטיקה על קצה המזלג
מתוצאות עסקיות שפורסמו ב 26 בספטמבר 2005 בלונדון עלה כי
ממכירות של 600 מיליון ליש"ט בשנת 2004 צפוייה צמיחה ל 1.1 עד 1.35 מיליארד ליש"ט בשנת 2005 באמצעות תוכניות שותפים בבריטניה לבדה.
בנוסף עלה כי בשנת 2005 צפויים הלכי השוק הבאים:
• מגזרים בעלי שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בתחום יהיו מענפי השירותים הפיננסיים, הימורים, תעשיית הטלקום ומוצרי אלקטרוניקה.
• שיווק באמצעות תוכניות שותפים יישאר ממוקד לקוח הרבה יותר מאשר ממוקד עסק.
• העסקים בעלי הביצועים הטובים ביותר הינם הגמישים והזריזים אשר מציעים תמיכה רחבה יותר לחברים בתוכנית השותפים שלהם.
• תוכניות שותפים יוצאו למיקור חוץ תוך תשלום עמלה של 15% לגופים המבצעים.
• חברים בתוכניות שותפים יגדילו את שוק קידום האתרים בתשלום (SEO) והפרסום המקוון בעד 32%
מערכת חשבונית ירוקה מאפשרת הפקת חשבוניות, קבלות וכל מסמך חשבונאי אחר מכל מחשב המחובר לאינטרנט. המערכת מאושרת לשימוש ע"י רשות המיסים, ומאפשרת שליחת חשבונית חתומה דיגיטלית במייל, ללא צורך בהדפסה וצריכת נייר.